Verleidelijk vegetarisch

‘Vegetarische lasagne’, ‘vegetarische wok’, ‘vegetarische groenteschotel’,..

Verstegen Eblysalade Indianstyle

Je hebt deze gerechten waarschijnlijk al vaak gespot op de menukaart van vele restaurants. 
Het klinkt niet alleen heel erg saai, het geeft ook heel weinig prijs van wat het gerecht effectief inhoudt.

Door vegetarische gerechten op je kaart steeds te bestempelen met ‘vegetarisch’, zonder verdere uitleg, geef je je klanten enkel mee wat er niet inzit. Je mist de kans te verleiden met al het lekkers dat er wél in zit. En dat is ontzettend jammer. Want de naam van je gerecht is de sleutel tot een potentieel succes op je menukaart.

Stap dus weg van het traditionele ‘vegetarisch’ label en kies voor een creatieve benaming!
Maak de naam sexy en verleidelijk. Zo zullen ook vele niet-vegetariërs geprikkeld worden om je veggie gerecht te bestellen.

Gault Milliau gaf op Tomorrowland alvast het goede voorbeeld en bekroonde Greenway met de prijs voor “Best healthy festival food” voor hun BBQ pulled soy sandwich met kimchi, vanille en chili aioli en verse kruiden salade. Een verleidelijke benaming die meteen zegt waar het over gaat. Een heerlijk broodje of je nu vegetariër bent of niet.

Uiteraard is een catchy naam maar een klein deeltje van het succes van jouw veggie gerecht.
De smaak van het gerecht is het aller belangrijkste!
Besteed dus zeker evenveel tijd aan het op smaak brengen van je veggie gerecht als aan je vleesgerecht. Want als je een stukje kip gaat kruiden om het lekker te krijgen, waarom doe je dan niet hetzelfde met je veggie gerecht? Enkel zo krijg je ook niet-vegetariërs over stag en vergroot je je doelgroep!

"“Voor mij is een veggie gerecht pas geslaagd als ik er een verstokte vleeseter mee kan verleiden.” Paul Florizoone"

Blijf op de hoogte