Verleidelijk vegetarisch! It’s all in the name (and the taste)!

‘Vegetarische lasagne’, ‘vegetarische wok’ of ‘vegetarische groentenschotel’; ook jij hebt  waarschijnlijk deze gerechten al meerdere malen gespot op de menukaart van vele restaurants. 

Vind je echter ook niet dat deze heel erg saai klinken en maar weinig prijsgeven van wat het gerecht effectief inhoudt? 

Door steeds vegetarische gerechten op jouw kaart te bestempelen met ‘vegetarisch’ zonder verdere uitleg, geef je jouw klanten enkel mee wat er niet inzit, maar geef je helemaal niets prijs van al het lekkers er wél in zit. En dat is ontzettend jammer.

De naam van je gerecht is namelijk de sleutel tot een succesvol item op jouw menukaart.

Stap dus weg van het traditionele ‘vegetarisch’ label en kies een creatievere benaming!

Maak de naam sexy en verleidelijk; zo zullen ook vele niet-vegetariërs geneigd zijn om jouw veggie gerecht te bestellen.

Zo gaf Gault Milliau op Tomorrowland alvast het goede voorbeeld en bekroonde Greenway met de prijs voor “Best healthy festival food” voor hun BBQ pulled soy sandwich met kimchi, vanille en chili aioli en verse kruiden salade… . Een verleidelijke benaming die meteen zegt waarover het gaat! Een heerlijk broodje of je nu vegetariër bent of niet.

Uiteraard is een catchy naam maar een klein deeltje van het succes van jouw veggie maaltijd. De smaak van het gerecht is het aller belangrijkste! Besteed dus zeker evenveel tijd aan het op smaak brengen van je veggie gerecht als je zou doen met je vleesgerecht. Want ook een stukje kip ga je kruiden om het lekker te krijgen, dus waarom zou je met je veggie gerecht niet hetzelfde doen? Enkel zo kan je ook niet-vegetariërs over stag krijgen!


"“Voor mij is een veggie gerecht pas lekker als ik er een verstokte vleeseter mee kan verleiden.” Paul Florizoone"

Blijf op de hoogte